Дерев'янська ЗОШ І-ІІ ступенів

Меню сайту

Правова допомога






Категорії розділу
Вітання [13]
Корисне [11]
Оголошення [10]
Освіта [6]
Події в Україні [2]
Події Обухівщини [20]
Подорожі [6]
Поезія і література [4]
Свята [11]
Цікаве [1]
Шкільне життя [58]
Національно-патріотичне виховання [3]
Батькам [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Мета: "Формування організаторських та управлінських умінь учнів у процесі роботи в органах учнівського самоврядування"

Потреба у високоосвічених, ініціативних, здатних до реформування суспільства молодих людях стала особливо актуальною в умовах побудови держави з новими суспільними відносинами. Назріла необхідність у збільшенні інтелектуального потенціалу країни, відновленні духовної культури.

Для молоді важливо не просто отримати певні знання, але й уміти творчо їх застосувати, щоб в умовах конкурентної діяльності не розгубитись, не втратити свою індивідуальність. Потреба у саморозвитку і самовдосконаленні повинна увійти в життя кожної молодої людини як необхідність, без якої немислимий шлях до успіху.

Отже, щоб знайти своє місце у сучасному житті, учень повинен оволодіти певними якостями:

  • гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях;
  • самостійно та критично мислити;
  • уміти бачити та окреслювати проблему, знаходити шляхи раціонального її вирішення;
  • усвідомлювати, де і яким чином здобуті знання можуть бути використані в оточуючій його дійсності;
  • бути здатними генерувати нові ідеї, творчо мислити;
  • грамотно працювати з інформацією (вміти збирати потрібні факти, аналізувати їх, висувати гіпотези вирішення проблем, робити аргументовані висновки, використовувати їх для вирішення нових проблем);
  • бути контактним у різних соціальних групах, уміти працювати в команді;
  • бути здатним приймати нестандартні рішення.

Сьогодні учнівське самоврядування можна розглядати як форму творчої співпраці вчителів і учнів, як спосіб виявлення організаторських та виконавських здібностей і можливостей учнів у різних видах діяльності, спілкування та відносин, як один з методів формування в колективі громадської думки та вироблення управлінських навичок і вмінь.

Одна з найважливіших функцій для здійснення управлінської діяльності—уміння виробляти і приймати рішення. Досвідчені керівники, які успішно справляються з управлінням, досягають позитивних результатів саме тому, що вміють визначити коло можливих варіантів, вибрати з нього найбільш доцільний і прийняти рішення.

Для старшокласників дуже важливо привчатися до прийняття самостійних рішень. І в цьому може допомогти налагоджена робота в органах учнівського самоврядування. Завдяки активній участі в організації шкільного життя формуються такі якості, як відповідальність, самостійність, прагнення до творчості та виявлення ініціативи.

Це також допомагає учням:

  • зрозуміти, що вони є автономні та унікальні особистості з реальними правами;
  • відкрити, що вони мають унікальні можливості у питаннях, які варті вирішення;
  • знати, що вони мають право шукати допомогу, коли відчувають, що їхні права порушено.

Наголошуючи на формуванні умінь щодо прийняття рішень, слід розглянути таку схему:

  • авторитаризм — остаточне рішення приймає одна доросла особа або вузьке коло осіб без будь-яких пояснень.
  • доброзичливий авторитаризм — рішення приймає одна доросла особа або група осіб, але причини такого рішення пояснюються дітям та молоді.
  • делегування відповідальності — суміш авторитаризму з елементами представницької демократії. Люди, наділені владою, передають її кому-небудь за власним вибором. Ця схема може бути використана як тренінгова стратегія для представницької демократії (систематично давати дітям можливість успішно виконувати важливі і відповідальні завдання).
  • випадковий вибір — має цінність, оскільки дає можливість кожній дитині чи молодій людині за принципом ротації отримати різноманітний досвід, а не «фіксуватися» в одній галузі.
  •  пряма демократія—рішення приймається кожним на засадах голосування більшістю голосів (проста більшість, 2/3 голосів тощо).
  •  представницька демократія — обрання представників під час голосування більшістю голосів. Застосовується тоді, коли дітей чи молодших людей дуже багато, щоб зробити прийняття рішення легшим і більш контрольованим з боку дорослих (старших).
  •  консенсус — не значить, що кожен повинен повністю погодитися з пропозицією, а значить, що кожен може прийняти цю пропозицію після того, як вислухав кожну думку. Ця схема запобігає елементам змагання у процесі прийняття рішень, але її не можна використовувати занадто часто, особливо, щоб настояти на рішенні (пропозиції) дорослих (керівників).

Формуючи можливості участі старшокласників у процесі прийняття рішень, необхідно звернути особливу увагу на розвиток розуміння ними поваги прав і думки інших осіб, взаємозв'язок прав і обов'язків особи.

Багато у чому формування бажання і здатності старшокласників брати участь у процесі прийняття рішень залежить від ролі, яку відіграють дорослі з їх оточення, а також від самого досвіду участі.

Весь процес вироблення рішень здійснюється шляхом управлінських операцій, основу яких становить системний аналіз. Він складається із збору та аналізу інформації про суб'єкт і об'єкт управління, підготовки варіантів рішень і відбору кращих, прийняття їх органами самоврядування.

Щоб рішення було діловим, потрібно додержуватися таких правил його вироб­лення.

Прийняття і вироблення рішення починається із доручення. Враховуючи вік дітей і те, що постійні доручення їм просто швидко набридають, необхідно їх часто змінювати і чергувати. Необхідно, щоб учні проходили школу оволодіння організаторськими навичками: сьогодні — організатор, лідер, ведучий, завтра — виконавець.

Доручення слід розподіляти з урахуванням індивідуальних здібностей і можливостей старшокласників.

Розподіл доручень дає можливість кожному протягом року взяти участь у розробці, проведенні та аналізі кількох творчих справ, що створює умови для реалізації і розвитку організаторських здібностей, формування умінь і навичок вироблення і прийняття рішень.

Розвивати уміння і навички прийняття рішень слід поетапно:

1.  Період підготовки до участі у виробленні і прийнятті рішень.

2. Період індивідуальних разових громадських доручень по розробці І проведенню
конкретних пропозицій.

3. Етап вироблення уміння аналізувати.

4.  Період відпрацювання взаємодії виборних органів у виробленні і прийнятті
управлінського рішення.

5„ Період активного оволодіння функціями самоврядування. 6. Етап реалізації організаторських і виконавських здібностей та можливостей в усіх сферах життя школи й учнівського самоврядування.

На цьому етапі найбільш повного розвитку дістають такі уміння, як:

  • планування роботи;
  • обробка управлінської інформації;
  • контроль за ходом виконання рішень;
  • визначення сфери дій;
  • розуміння і пояснення ділових ситуацій;
  • перебудова роботи в ситуаціях, що змінюються;
  • зіставлення результатів з вихідною заданою метою;
  • обґрунтування необхідності рішення, яке приймається;
  • аналіз перешкод, що виникають у процесі роботи;
  • пошук шляхів їх усунення;
  • виділення і точне формулювання конкретної управлінської ситуації;
  • пошук способів розв'язання управлінських ситуацій;

• обґрунтований вибір методу і організаційної форми для розв'язання конкретного завдання і виконання прийнятого рішення;

  • зіставлення власного варіанта рішення з іншими;
  • налагодження ділових контактів учнів на основі спільних справ;
  • відповідальність за рішення, яке приймається.

Як майбутні повноправні громадяни, старшокласники потребують стимулюючої участі у соціальному житті для розвитку їх самоповаги і соціальної компетентності. Участь старшокласників у соціальному житті призводить до зменшення кількості і глибини кризових явищ у молодіжному середовищі, в той час, як нестача соціального досвіду призводить до проблем психологічного розвитку і поведінки старшокласників.

Правила вироблення ділового рішення :

  1. Насамперед чітко відповісти на п'ять запитань: навіщо? Хто? Де? Коли? Яким чином?
  2. Не будувати повітряних замків, а виходити з реальних умов,
  3. Рішення повинно стосуватися усього колективу і кожного його члена.
  4. Кожен персонально відповідає за доручену справу.
  5. Чітко додержуватися трьох принципів: самі організовуємо, самі все робимо, самі оцінюємо.
  6. Перш, ніж прийняти рішення, потрібно навчитись бездоганно виконувати доручення.
  7. Критикуєш — пропонуй. Пропонуєш — виконуй.
  8. Одержав завдання — виконуй! Доручив іншим—довіряй! Довіряючи — перевіряй. Перевіряючи — допомагай. Допомагаючи — не підміняй.
  9. Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.
  10.  Усяку справу результат увінчує. Не соромно в роботі помилитися, соромно не вміти виправлятися.
Вхід на сайт
Пошук

Наша адреса:

вул. Шкільна, 17,
с. Дерев'яна,
Обухівський район,
Київська область,
08724, Україна,
телефон: (04572) 3-64-22
Е-mail: dersko@ukr.net
Шукати на мапі
Лінки
Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти Київської ОДА

Академія неперервної освіти

Освітній портал 'Педпреса'

Український центр оцінювання якості освіти України


Лепетун. Для тих, хто хоче вдосконалювати українську мову

Правовий портал для освітян

Управління освіти Обухова

Управління освіти м.Обухова

Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Обухівський медколедж
Дерев`янська ЗОШ І-ІІ cт.
Дерев`янська ЗОШ І-ІІ ст.
Офіційний сайт Обухова
Офіційний сайт Обухова
Обухівська РДА
Обухівська РДА
Офіційний сайт Українки
Офіційний сайт Українки

Освіта в Україні і за кордоном
Освіта в Україні і за кордоном
Філологічний експрес
Філологічний експрес
Освітній портал
Освітній портал
Євро освіта
ЄвроОсвіта

Календар
«  Грудень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів

Дерев`янська ЗОШ І-ІІ ступенів © 2019