|
Мета: "Формування організаторських та управлінських умінь учнів у процесі роботи в органах учнівського самоврядування" Потреба у високоосвічених, ініціативних, здатних до реформування суспільства молодих людях стала особливо актуальною в умовах побудови держави з новими суспільними відносинами. Назріла необхідність у збільшенні інтелектуального потенціалу країни, відновленні духовної культури. Для молоді важливо не просто отримати певні знання, але й уміти творчо їх застосувати, щоб в умовах конкурентної діяльності не розгубитись, не втратити свою індивідуальність. Потреба у саморозвитку і самовдосконаленні повинна увійти в життя кожної молодої людини як необхідність, без якої немислимий шлях до успіху. Отже, щоб знайти своє місце у сучасному житті, учень повинен оволодіти певними якостями:
Сьогодні учнівське самоврядування можна розглядати як форму творчої співпраці вчителів і учнів, як спосіб виявлення організаторських та виконавських здібностей і можливостей учнів у різних видах діяльності, спілкування та відносин, як один з методів формування в колективі громадської думки та вироблення управлінських навичок і вмінь. Одна з найважливіших функцій для здійснення управлінської діяльності—уміння виробляти і приймати рішення. Досвідчені керівники, які успішно справляються з управлінням, досягають позитивних результатів саме тому, що вміють визначити коло можливих варіантів, вибрати з нього найбільш доцільний і прийняти рішення. Для старшокласників дуже важливо привчатися до прийняття самостійних рішень. І в цьому може допомогти налагоджена робота в органах учнівського самоврядування. Завдяки активній участі в організації шкільного життя формуються такі якості, як відповідальність, самостійність, прагнення до творчості та виявлення ініціативи. Це також допомагає учням:
Наголошуючи на формуванні умінь щодо прийняття рішень, слід розглянути таку схему:
Формуючи можливості участі старшокласників у процесі прийняття рішень, необхідно звернути особливу увагу на розвиток розуміння ними поваги прав і думки інших осіб, взаємозв'язок прав і обов'язків особи. Багато у чому формування бажання і здатності старшокласників брати участь у процесі прийняття рішень залежить від ролі, яку відіграють дорослі з їх оточення, а також від самого досвіду участі. Весь процес вироблення рішень здійснюється шляхом управлінських операцій, основу яких становить системний аналіз. Він складається із збору та аналізу інформації про суб'єкт і об'єкт управління, підготовки варіантів рішень і відбору кращих, прийняття їх органами самоврядування. Щоб рішення було діловим, потрібно додержуватися таких правил його вироблення. Прийняття і вироблення рішення починається із доручення. Враховуючи вік дітей і те, що постійні доручення їм просто швидко набридають, необхідно їх часто змінювати і чергувати. Необхідно, щоб учні проходили школу оволодіння організаторськими навичками: сьогодні — організатор, лідер, ведучий, завтра — виконавець. Доручення слід розподіляти з урахуванням індивідуальних здібностей і можливостей старшокласників. Розподіл доручень дає можливість кожному протягом року взяти участь у розробці, проведенні та аналізі кількох творчих справ, що створює умови для реалізації і розвитку організаторських здібностей, формування умінь і навичок вироблення і прийняття рішень. Розвивати уміння і навички прийняття рішень слід поетапно: 1. Період підготовки до участі у виробленні і прийнятті рішень. 2. Період індивідуальних разових громадських доручень по розробці І проведенню 3. Етап вироблення уміння аналізувати. 4. Період відпрацювання взаємодії виборних органів у виробленні і прийнятті 5„ Період активного оволодіння функціями самоврядування. 6. Етап реалізації організаторських і виконавських здібностей та можливостей в усіх сферах життя школи й учнівського самоврядування. На цьому етапі найбільш повного розвитку дістають такі уміння, як:
• обґрунтований вибір методу і організаційної форми для розв'язання конкретного завдання і виконання прийнятого рішення;
Як майбутні повноправні громадяни, старшокласники потребують стимулюючої участі у соціальному житті для розвитку їх самоповаги і соціальної компетентності. Участь старшокласників у соціальному житті призводить до зменшення кількості і глибини кризових явищ у молодіжному середовищі, в той час, як нестача соціального досвіду призводить до проблем психологічного розвитку і поведінки старшокласників. Правила вироблення ділового рішення :
|
|
Дерев`янська ЗОШ І-ІІ ступенів © 2021 |