Дерев'янська ЗОШ І-ІІ ступенів

Меню сайту

Правова допомога






Категорії розділу
Вітання [15]
Корисне [29]
Оголошення [12]
Освіта [7]
Події в Україні [5]
Події Обухівщини [23]
Подорожі [7]
Поезія і література [6]
Свята [14]
Цікаве [2]
Шкільне життя [68]
Національно-патріотичне виховання [3]
Батькам [3]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Трудове навчання

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ 

27 квітня

Доброго дня!Не дивлячись на складну ситуацію в світі, незабаром  День матері. Тому ваше завдання-підібрати матеріали(будь -які,зважаючи на карантин),

зробити подарунок мамі (листівку,поробку, колаж, композицію).Фото виробу висилайте на пошту: valyazdorenko22@ukr.net.

Маю надію правила ТБ ви знаєте. Успіхів!

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

ЗРАЗКИ РОБІТ МОЖНА ПОДИВИТИСЯ ЗА ПОСИЛАННЯМ ( натиснути)

 

30 березня

Доброго дня!Не дивлячись на складну ситуацію в світі,незабаром світле свято Великодня.Тому ваше завдання-підібрати матеріали(будь -які,зважаючи на карантин),

зробити заготовку та оздобити писанку.Фото заготовки та оздобленого виробу висилайте на пошту: valyazdorenko22@ukr.net.Маю надію птб ви знаєте.Успіхів!

ВЕЛИКОДНЯ ПИСАНКА (натиснути)

 

Інструкція № 1

з охорони праці у навчальних майстернях

(первинний інструктаж)

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

1.1. До занять у шкільних майстернях допускаються особи, що не мають медичних протипоказань та ознайомлені з інструкціями з охорони праці.

1.2. Кожен учень повинен знати й виконувати правила безпечної праці в шкільній майстерні, правила пожежної безпеки, санітарно-гігієнічні норми й правила.

1.3. Учні повинні:

— своєчасно з'явитися на заняття в спецодязі і з дозволу вчителя або чергового по шкільній майстерні зайняти своє робоче місце, перехід учнів на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється;

— залишати шкільну майстерню можна тільки після дзвінка й дозволу вчителя;

— використовувати навчальний час для виконання завдання й не займатися зайвими справами, розмовами, своєчасно й високоякісно виконувати доручену роботу;

— економно використовувати електричну енергію, матеріали;

— під час перерви всі учні виходять із майстерні (крім чергових).

1.4. Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, дотримуйтесь таких вимог:

— працюйте на справному устаткуванні;

— використовуйте справний, добре налагоджений інструмент;

— використовуйте інструмент за призначенням. Інакше можна не тільки зіпсувати його, а й отримати травму;

— не перевіряйте ріжучу кромку інструмента руками. Для цього слід використовувати тренувальні заготовки;

— передавайте ріжучий та колючий інструмент ручкою вперед;

— не кладіть інструмент ріжучою кромкою догори й до себе;

— не відволікайтесь під час роботи і не відвертайте увагу інших;

— користуйтеся правильними прийомами роботи:

— дотримуйтесь вимог особистої гігієни.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ.

2.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

2.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.3. Уважно вислухайте вчителя й отримайте завдання на урок.

2.4. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись у їх справності.

2.5. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ.

3.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив учитель.

3.2. Використовуйте робочий час тільки для виконання завдання, не займайтесь сторонніми справами та розмовами, не ходіть без справи по майстерні і не заважайте іншим.

3.3. Утримуйте робоче місце в чистоті.

3.4. Дбайливо ставтесь до устаткування, верстаків, інструментів.

3.5. Інструменти загального користування беріть із дозволу вчителя і відразу після користування повертайте їх.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть деталі, матеріал, сміття, відходи.

4.2. Приведіть інструменти у справний стан (зніміть заусениці, очистіть напилки від стружки).

4.3. Старанно приберіть робоче місце (стружку не здувайте і не змахуйте руками).

4.4. Покладіть інструменти в порядок, установлений учителем.

4.5. Приведіть до ладу свій одяг і залиште майстерню з дозволу вчителя.

4.6. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ.

5.1. Негайно повідомте вчителя:

— при виявленні несправностей під час роботи;

— у випадку пожежі;

— при ознаках нездужання або захворювання;

— у випадку отримання травми чи ушкодження.

Інструкція № 2

з безпеки життєдіяльності під час виконання

лабораторно-практичних робіт

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

1.1. Небезпека у роботі під час виконання лабораторно-практичних робіт:

— дрібні порізи гострими інструментами (ніж, шило, рисувала);

— поранення ніг інструментом, що впав;

— ураження електричним струмом у випадку відсутності занулення, заземлення, несправності електропроводки;

— поранення внаслідок неправильного поводження з інструментом.

1.2. Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, дотримуйтесь таких вимог:

— працюйте на справному устаткуванні, справним інструментом;

— при виявленні несправностей повідомте безпосередньо керівника, учителя;

— дотримуйтесь технологічної дисципліни, порядку на робочому місці;

— дбайливо ставтесь до устаткування, інструмента, матеріалів, обладнання;

— дотримуйтесь вимог особистої гігієни.

1.3. Виконуйте тільки роботу, доручену вчителем.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ.

2.1. Ознайомтесь у шкільній майстерні з написами, плакатами, знаками безпеки, правилами безпечної роботи учнів з електромонтажу, моделювання, послідовністю виконання роботи.

2.2. Правильно одягніть спецодяг.

2.3. Перевірте справність верстака, заземлення.

2.4. Розкладіть на верстаку інструменти, обладнання для виконання практичних робіт у порядку, встановленому вчителем, або згідно з інструкційною карткою-завданням із виконання лабораторно-практичної роботи.

2.5. На робочому місці не повинно бути нічого зайвого.

2.6. Не приступайте до виконання завдання, коли щось не зрозуміло.

2.7. Про помічені недоліки, несправності повідомте вчителя.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБІТ.

3.1. Виконуйте роботу в указаній послідовності її виконання.

3.2. Користуйтеся справним інструментом і використовуйте його за призначенням.

3.3. Технологічні операції виконуйте на верстаку в установлених місцях, використовуючи пристрої.

3.4. Не допускайте захаращеності робочого місця.

3.5. Не відволікайтеся під час роботи, користуйтеся правильними прийомами роботи.

3.6. Дбайливо ставтесь до обладнання, інструментів, пристроїв, матеріалів.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.

4.1. Матеріали, інструменти, обладнання здайте черговому або вчителю.

4.2. Перевірте стан інструментів і покладіть їх на місце, установлене вчителем.

4.3. Приберіть робоче місце, користуючись щіткою для змітання (здувати стружку або змітати її рукою забороняється).

4.4. Приведіть до ладу свій одяг. Вимийте руки й обличчя з милом.

4.5. З майстерні виходьте з дозволу вчителя.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ.

5.1. У випадку травм, пожежі негайно повідомте вчителя.

5.2. При нещасних випадках надайте першу долікарняну допомогу потерпілому і вживайте заходів по наданню йому медичної допомоги.

 

Інструкція № 3

з безпеки життєдіяльності під час чергування

в навчальних майстернях

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

1.1. До чергування у шкільній майстерні допускаються особи, що не мають медичних протипоказань та пройшли інструктажі з охорони праці.

1.2. Черговий зобов'язаний:

— виконувати правила внутрішнього розпорядку;

— виконувати лише ту роботу, з якої отримав інструктаж і до якої допущений; не допускати в шкільні майстерні сторонніх осіб;

— з'являтися у майстерні за 10 хвилин ПЕРЕД ПОЧАТКОМ уроків;

— доповідати вчителю про стан справ у класі;

— стежити за збереженням шкільного майна: парт, верстаків, столів, верстатів, стільців.

1.3. Чергові по шкільній майстерні повинні стежити за порядком і дисципліною учнів, вимагати від них виконання правил внутрішнього трудового розпорядку.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ.

2.1.Чергові по шкільній майстерні обходять місця учнів, перевіряють, чи все відповідає загальному обліку та справності робочих пристосувань, токарних верстатів. Якщо виявлено якісь недоліки, чергові зобов'язані попередити про це вчителя.

2.2. Чергові видають учням, за вказівкою вчителя, інструменти, згідно з нумерацією робочих місць, незавершені роботи, технічну документацію.

2.3. Перед початком роботи на токарних верстатах перевіряють наявність і надійність кріплення захисних засобів і з'єднання захисного заземлення.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБІТ.

3.1. Чергові учні слідкують за порядком у шкільній майстерні, не дозволяють бігати по майстерні, щоб запобігти можливим травмам, забезпечують організований вихід учнів на перерву.

3.2. Допомагають учителеві роздавати (збирати) роздатковий матеріал, заготовки.

3.3. Чергові слідкують за бережливим відношенням товаришів до шкільного майна. 3.5. Чергові слідкують за безпечною роботою учнів.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.

4.1. По закінченню роботи чергові збирають в учнів інструменти, перевіряючи їх справність (за зовнішнім виглядом), незавершені роботи, технічну документацію.

4.2. Приймають від учнів робочі місця, перевіряючи чистоту, наявність і правильність укладки інструментів у планшети чи пенали.

4.3. Після прибирання робочих місць учнями, чергові прибирають приміщення майстерні: обережно збирають сміття, витирають пил ганчіркою з підвіконь і полиць, ретельно витирають класну дошку.

4.4. Провітрюють приміщення і доповідають про виконання робіт учителю.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ.

5.1. У випадку аварії або ситуації, яка може призвести до аварії, нещасного випадку, робота припиняється, чергові забезпечують огородження небезпечної зони, повідомляють про небезпеку.

5.2. До ліквідації аварії самостійно чергові не приступають.

5.3. При нещасних випадках потрібно надати першу допомогу (долікарняну) потерпілому і вжити заходів із надання йому медичної допомоги.

 

 

Інструкція № 4

з пожежної безпеки у навчальних майстернях

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

1.1. Кожен учень зобов'язаний знати і виконувати правила пожежної безпеки, а при виникненні пожежі — вжити всіх залежних від нього заходів для врятування учнів і гасіння пожежі.

1.2. Сходові клітки, евакуаційні виходи, проходи, коридорні тамбури повинні утримуватися постійно вільними.

1.3. У навчальних кабінетах парти, столи, стільці необхідно встановлювати так, щоб не заставляти виходів із кабінетів.

1.4. У навчальних майстернях слід суворо дотримуватися протипожежного режиму. Приміщення повинні постійно утримуватись у чистоті.

1.5. У майстернях не повинно бути запасу матеріалів із дерева більше, як на один день.

1.6. Увесь пожежний інвентар і обладнання треба утримувати у справному стані, розміщувати на видних місцях.

1.7. У приміщеннях забороняється розкладати вогнища, спалювати сміття, палити.

2. ВИМОГИ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ.

2.1. У кабінетах, майстернях горючі речовини й матеріали потрібно зберігати у шафах, що замикаються, ключі від яких повинні бути у вчителя.

2.2. Забороняється використовувати електроприлади із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них рідини, які легко займаються, обгортати папером або тканиною електричні лампи.

2.3. Не працюйте на несправному обладнанні.

2.4. Перед початком роботи на електрообладнанні перевірте наявність і надійність кріплен­ня захисних засобів і з'єднання захисного заземлення, занулення.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБІТ.

3.1. Виконуйте лише ту роботу, з якої пройшли інструктаж, не передоручайте свою роботу іншим особам.

3.2. Забороняється використовувати пожежний інвентар та обладнання для господарських та інших потреб, не пов'язаних із пожежогасінням.

3.3. Під час експлуатації електроустановок не дозволяється:

— використовувати кабелі й проводи з пошкодженою ізоляцією;

— залишати під напругою електричні проводи й кабелі;

— переносити ввімкнені прилади та ремонтувати обладнання, яке перебуває під напругою;

— залишати без догляду ввімкнені в електромережу нагрівальні прилади, обладнання;

— користуватися пошкодженими (несправними) розетками;

— зав'язувати і скручувати електропроводи;

— застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам ПУЕ щодо переносних (пересувних) електропроводів.

3.4. Забороняється самостійно усувати несправності електромережі та електрообладнання.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.

4.1. Щоденно після закінчення занять у кабінетах, майстернях викладачі, лаборанти повинні уважно оглянути всі приміщення, які закриваються, вимкнути електроприлади, обладнання, освітлення, усунути виявлені несправності.

4.2. Після закінчення роботи слід прибрати сміття, відходи та виробничі обрізки.

4.3. Після кожного заняття необхідно всі пожежонебезпечні речовини та матеріали винести з майстерні у спеціально виділені та обладнані приміщення.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ.

5.1. У випадку виникнення пожежі дії працівників, учнів школи мають бути спрямовані на створення безпеки дітей, у першу чергу рятування та евакуацію.

5.2. Кожен працівник, учень, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів тощо) зобов'язаний: негайно зателефонувати за телефоном 01 до пожежної частини й повідомити про це; сповістити про пожежу вчителя, директора, його заступника; організувати зустріч пожежних підрозділів, вжити заходів щодо гасіння пожежі наявними засобами пожежогасіння.

Інструкція №  5

з безпеки життєдіяльності при проведенні екскурсій

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

1.1. Вибирають такий об'єкт для екскурсії, який дозволяє подбати про безпеку учнів.

1.2. Керівники (учителі, вихователі) відповідають за дотримання правил техніки безпеки та охорону життя учнів.

1.3. Керівники екскурсії повинні вести постійний нагляд за учнями.

1.4. Забороняється проводити екскурсії на відкритих і закритих розподільних пристроях під час дощу, туману і в темний час доби.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ ЕКСКУРСІЇ.

2.1. Перед кожною екскурсією учнів ознайомлюють із загальною характеристикою об'єкта екскурсії, її маршрутом і правилами безпеки, яких необхідно дотримуватись під час проведення екскурсії.

2.2. Кількість учнів, які беруть участь в екскурсії, не повинна перевищувати 25 чоловік.

2.3. Вирушаючи на екскурсію з учнями, учитель (вихователь) повинен мати при собі дорожню аптечку першої допомоги.

2.4. Допущені до екскурсії учні повинні бути відповідно вдягнені, не мати при собі предме­тів, що створюють небезпеку під час проведення екскурсії.

2.5. Перед проведенням екскурсії роблять перекличку учнів і відзначають присутніх.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ЕКСКУРСІЇ.

3.1. Другу перекличку й відзначення присутніх учнів проводять після прибуття на місце екскурсії.

3.2. Якщо для доставки учнів до місця екскурсії використовується громадський транспорт, посадку здійснюють групами під керівництвом дорослих (учителів, вихователів). При цьому у транспортні засоби заходять спочатку учні, а потім особа, яка ними керує. У такому самому порядку учні виходять із транспортного засобу. Можна доставляти учнів до місця екскурсії також на спеціально виділених транспортних засобах. Для цього дозволяється використовувати автобуси й закриті вантажні машини.

3.3. Перевозити дітей на відкритих вантажних машинах забороняється.

3.4. Під час екскурсії забороняється розпалювати багаття, щоб уникнути пожежі та опіків учнів.

3.5. Забороняється під час екскурсії пити воду з відкритих водоймищ. Необхідно заздалегідь запропонувати взяти з собою питну воду.

3.6. Під час екскурсії учням забороняється знімати взуття й ходити босоніж.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ЕКСКУРСІЇ.

4.1. Після закінчення екскурсії вчителі (вихователі) виводять усіх учнів з об'єкта екскурсії і перевіряють за списком, чи всі учні присутні.

4.2. Після повернення з екскурсії ще раз перевіряють учнів за списком.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ.

5.1. У випадку аварійної ситуації на місці екскурсії вчителі (вихователі) виводять учнів у безпечне місце.

5.2. При нещасному випадку учнів виводять у безпечне місце, а потерпілому надають першу долікарняну допомогу.

 

 

 

Інструкція № 6

з безпеки життєдіяльності під час виконання

сільськогосподарських робіт

 

І. Загальні положення

1.1. До виконання сільськогосподарських робіт допускаються учні, які ознайомлені і знають вимоги даної інструкції.

1.2. Виконання всіх сільськогосподарських робіт проводяться тільки справними інструментами, які відповідають віковим особли­востям учнів і в присутності учителя.

1.3. До роботи допускаються учні, які пройшли медогляд і не мають медичних протипоказань до виконання даних робіт.

1.4. При визначенні видів робіт для учнів необхідно керувати­ся ДНАОП 0.03-8.07-94 «Перелік важких робіт і робіт зі шкідливими і небезпечними умовами праці, на яких забороняється застосування праці неповнолітніх».

1.5.  Під час трудового навчання й літніх практичних робіт у сільськогосподарському виробництві учні X—XI класів працю­ють на виробництві та на робочих місцях, пов'язаних з важкими роботами й роботами зі шкідливими або небезпечними умовами праці, протягом не більш як 4 години на день відповідно до ДНАОП 0.00-4.24-94 «Положення про навчання неповнолітніх професіям, пов'язаних з важкими роботами і роботами з шкідливими і небез­печними умовами пращ».

1.6.   Час  перенесення вантажів  учнями  має  становити не більш як 1/3 робочого часу в разі максимальної маси вантажу, що переноситься, відповідно до ДНАОП 0.03-3.29-96 «Граничні норми підіймання і переміщення вантажів неповнолітніми», а саме: 5,6— 6,3 кг — для дівчат 16—17 років; 11,2—12,6 кг — для хлопців 16— 17 років.                          •

1.7. Якщо місце роботи знаходиться на відстані понад 3 км від місця проживання учнів або від навчального закладу, слід органі­зувати підвезення учнів до місця роботи і назад з дотриманням усіх вимог безпеки Дорожнього руху.

1.8. Початок робочого дня встановлюють залежно від конкрет­них умов, щоб робота проходила в години найменшої інсоляції.

Розпорядок дня (з урахуванням місцевих кліматичних умов) погоджується з місцевими органами санітарного;

— регламентація часу роботи (тобто за умови загальної трива­лості робочого дня не більш як 4 години після кожних 50 хв. роботи перерва 10 хв.);

—  регламентація приймання їжі (тобто перерви між їжею не повинні перевищувати 4 год.);

— проведення ранкової зарядки, гігієнічних і гартувальних про­цедур спортивних і культмасових заходів; відпочинок і вільний час.

1.9. Залучати  неповнолітніх  до   нічних,   надурочних  робіт у вихідні дні не дозволяється згідно з Кодексом законів України про працю

1.10.  Слід уникати тривалого перебування учнів в одноманіт­ній незручній позі, а також виконання однієї й тієї самої роботи. Тому їх працю треба організовувати так, щоб окремі операції учні виконували протягом дня по черзі. Для відпочинку учнів під час пе­рерви слід виділити спеціальні місця, які захищені від дії прямих сонячних променів. Відстань від місць відпочинку до місця роботи не повинно перевищувати 5 км,

1.11. Учнів необхідно забезпечувати доброякісною питною во­дою, що відповідає санітарним вимогам ГОСТ 2874-73 «Вода питна». На робочих місцях має бути аптечка першої долікарської допомоги.

1.12. На час трудового навчання і літніх практичних робіт уч­ням видають спецодяг, спецвзуття, інші засоби індивідуального за­хисту відповідно до ДНАОП 0.00-4.26-96 «Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взут­тям та іншими засобами індивідуального захисту».

Комплекти спецодягу, спецвзуття, інших засобів індивіду­ального* захисту мають бути спеціально підготовлені для учнів і підігнані за зростом і розмірами.

Відповідальність за забезпечення учнів спецодягом, спецвзут-тям та іншими засобами індивідуального захисту покладається на керівників сільськогосподарських підприємств, де проводяться трудове навчання й літні практичні роботи учнів навчальних за­кладів.                                                                           

1.13.  Заміна видів робіт або операцій має здійснюватися з доз­волу керівника з обов'язковим проведенням інструктажу з безпеки життєдіяльності на робочому місці.

1.14.  Систематичний контроль за безпечними умовами праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки, а також за станом здоров'я учнів, які працюють під час трудового навчання та літніх прак­тичних робіт у сільськогосподарському виробництві, покладається

на керівників навчальних закладів відділів освіти, сільськогоспо­дарських підприємств.

IIВимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Керівники (власники) сільськогосподарських підприємств відповідно до угод, підписаних між ними й керівниками навчаль­них закладів, повинні за наказом сільськогосподарського підпри­ємства виділити виробничі ділянки на полях, у садах, робочі місця в ремонтних майстернях і на фермах, потрібну кількість спецодягу, спецвзуття, інших індивідуальних засобів захисту, справних трак­торів і сільськогосподарських машин для виконання робіт учнями навчальних закладів;

— визначити місця відпочинку й приймання їжі, забезпечити працюючих калорійною їжею відповідно до санітарно-гігієнічних вимог;

— призначити осіб, відповідальних за безпечний стан робочих місць, дотримання санітарно-гігієнічних і безпечних умов праці на час трудового навчання й літніх практичних робіт учнів, — брига­дирів, механіків, завідувачів фермами тощо;

—  забезпечити проведення інструктажу учнів відповідно до ДНАОП 0.00-4.12-99 «Типове положення про навчання з питань охорони праці» і «Положення про організацію охорони праці та по­рядок розслідування нещасних випадків у навчально-виховних за­кладах»,

2.2. Керівники організацій, установ навчальних закладів та сільськогосподарських підприємств до початку проходження учня­ми виробничої практики:,

•    визначають види робіт, порядок і строки навчання учнів безпечним прийомам їх виконання;

•    затверджують комісію для перевірки знань учнів з питань без­пеки .праці й виробничої санітарії, пожежної безпеки й безпеки руху;

•    затверджують організаційно-технічні заходи щодо охорони праці та своєчасно проводять перевірку їх виконання.

2.3. Слід правильно одягнути спецодяг (халат, фартух, рука­виці і т. д.).

2.4. Перевірити надійність і справність інвентаря, держаки повинні бути відшліфовані, без задирів і тріщин, увесь інвентар надійно закріплений на держаках.

2.5. Перевірити надійність і справність засобів пожежога­сіння.

2.6. Підходити до сільськогосподарських машин і знарядь механізованого обробки ґрунту при працюючому двигуні заборо­няється.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3:1. Під час проведення трудового навчання й літніх прак­тичних робіт наказом по навчальному закладу призначаються осо­би, відповідальні за їх проведення, які зобов'язані контролювати створення на сільськогосподарському підприємстві безпечних умов праці для учнів, стежити за виконанням учнями цих Правил та від­повідних інструкцій з безпеки на робочому місці.

3.2. Треба виконувати тільки ті види робіт, які доручає вчи­тель.

3.3. Необхідно використовувати взуття в залежності від виду виконуваних робіт, працювати обов'язково взутому.

3.4. Ґрунт необхідно розпушувати лопатою, мотикою, грабля­ми, але не руками.

3.5. При використанні протравленого насіння використати ру­кавиці.

Забороняється:

а)  залишати в траві граблі, мотики, маркери — це може спро­вокувати травмування;

б)  сідати або лягати під час відпочинку на землю — це може стати причиною захворювань.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Привести в порядок інвентар і здати відповідальній особі.

4.2. Добре почистити одяг і взуття, вимити руки і обличчя з милом, особливу увагу звернути на чистоту нігтів.

4.3. Залишати робоче місце з дозволу вчителя.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При отриманні травми припинити роботу і повідоми­ти вчителя. Надати першу медичну допомогу, а в разі необхідності викликати швидку допомогу за тел. 03.

5.2. При виникненні пожежі прийняти міри з ліквідації по­жежі всіма наявними засобами пожежогасіння, а при потребі — викликати пожежну службу за тел. 01.

 

 

 

Інструкція № 7

з безпеки життєдіяльності під час роботи з тканиною

I. Загальні положення

1.1.  До роботи з тканиною допускаються учні, які отримали інструктаж на робочому міст, оволоділи безпечними прийомами пращ та засвоїли вимоги даної інструкції

1.2. Робоче місце треба організувати так, щоб виключити будь-яку можливість одержання травми учнями

1.3. Робота несправними інструментами забороняється

1.4.   Усе обладнання в майстерні повинно бути справним і надійно закріпленим

II. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.  Одягніть спецодяг (халат чи фартух), зав'яжіть волосся косинкою чи стрічкою

2.2. Приготуйте робоче місце залежно від виду робіт (розкрій, ручна обробка, машинні та прасувальні роботи)

2.3. Перевірте справність та гостроту ножиць.

III. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Під час роботи не слід доторкатися грудьми до краю столу

3.2.  Не слід сильно нахилятись над столом, сидіти необхідно прямо

3.3. Лікті знаходяться на відстані 10 см від столу

3.4.  Ноги повинні опиратись на перекладину, підставку, так працювати зручніше

3.5.  Під час проведення розкрою і ручних робіт із тканиною необхідно дотримуватись наступних правил техніки безпеки

Під час роботи з голками й шпильками:

3.6., Шийте з наперстком. Вушко голки повинно вміщатись у наперсток а гострий кінець виступати з пальців приблизно на чверть довжини голки

3.7.  Не кидайте голку. Не встромляйте її в тканину чи свій одяг.

3.8.  Зберігайте голки і шпильки в певному місці (спеціаль­ній коробочці подушечці тощо) не залишайте їх на робочому місці (столі), ні в якому разі не беріть голки і шпильки в рот.

3.9. Не використовуйте голку замість шпильки.

3.10. Не використовуйте для шиття іржаві голки.

3.11.  Викрійку і тканину прикріплюйте гострими кінцями шпильок у напрямку від себе.

3.12.  При ручному шитті не беріть нитку довше, ніж 80— 90 см.

Під час роботи з ножицями:

3.13. Тримайте ножиці у визначеному місці.

3.14.  Під час роботи уважно слідкуйте за напрямом різця, (леза).

3.15. Під час роботи не тримайте ножиці лезом вгору.

3.16. Не працюйте тупими ножицями.

3.17. Не ріжте ножицями на ходу.

3.18. Не підходьте до товариша під час різання.

3.19.  Передавайте товаришу закриті ножиці кільцями вгору (вперед).

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Ножиці скласти у спеціально відведене місце.

4.2. Голки здати для зберігання вчителеві.

4.3. Прибрати своє робоче місце.

V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1.  При пораненні рук чи інших частин тіла негайно при­пиніть роботу і повідомте вчителя Вчитель надасть необхідну першу медичну допомогу, а в разі необхідності викличе швидку медичну допомогу зател.03.

5.2.  При загорянні електропроводів — вимкніть рубильник Електрообладнання, що знаходиться під напругою, гасіть порошко­вим вогнегасником, сухим піском При потребі викличте пожежну службу за тел. 01. Учнів необхідно вивести з майстерні у безпечне місце.

  

 

 

Інструкція № 8

з безпеки життєдіяльності при роботі на шкільній ділянці

 

1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ.

1.1. Приходьте на роботу на шкільній ділянці в робочому одязі й взутті.

1.2. Огляньте загострені сільськогосподарські знаряддя (лопати, граблі, вила) у вертикаль­ному положенні так, щоб їх робоча частина була спрямована вниз: це запобігає травмуванню ваших товаришів.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБІТ.

2.1. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

2.2. Використовуйте інструмент за призначенням. Інакше можна не тільки зіпсувати його, але й отримати травму.

2.3. Працюючи лопатою, стежте за тим, щоб вона не поранила ноги. Не перевантажуйте лопату землею, навантажуйте її не більш, як на 1/3 штика. Під час роботи граблями, вилами не спрямовуйте їх робочу частину на тих, хто знаходиться поблизу.

2.4. Копаючи землю, працюйте по черзі, то з правої, то з лівої ноги. Це запобігає викривленню хребта.

2.5. Переносячи вантажі, рівномірно навантажуйте обидві руки.

2.6. Переносячи землю або добрива на носилках, не перенавантажуйте їх.

2.7. Під час прополювання працюйте обов'язково в рукавицях.

2.8. Щоб запобігти перевтомленню, робіть під час роботи перерви, дотримуйтеся вказаного вчителем ритму роботи.

2.9. Не їжте немиті коренеплоди, овочі, ягоди.

2.10. Не обприскуйте і не посипайте рослини отрутохімікатами. Якщо це необхідно, таку роботу виконують дорослі. Після обробки ділянок отрутохімікатами не заходьте туди протягом 5 діб.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.

3.1. Почистіть інвентар, здайте його.

3.2. Ретельно вимийте руки з милом. Переодягніться

 

 

 

Інструкція № 9

з безпеки життєдіяльності під час проведення

 навчальних занять

у швейній майстерні

Під час занять в шкільній швейній майстерні усі учні зобов'язані:

1.  Своєчасно з'являтися на заняття, мати при собі спецодяг і після дзвінка займати своє робоче місце. Перехід на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється.

2.  При вході вчителя у майстерню необхідно встати і привіта­тися з ним. Після цього з дозволу вчителя сісти на свої робочі місця.

,3. Дістати з портфеля все необхідне для роботи на уроці. Пор­тфель поставити для зберігання у спеціально відведене для цього місце.

4.  Кожен учень повинен мати робочий зошит і записувати в нього те, що розповідає вчитель.

5.  Уважно вислухати вказівки вчителя і після одержання за­вдання на урок перевірити справність ножиць, швейної машинки і т. п.

6.  Про всі виявлені несправності доповісти вчителю.

7.  Підготувати своє робоче місце до роботи згідно з вимогами ноп.

8.  Бути дисциплінованими, точно виконувати всі вказівки і завдання вчителя.

9.  Використовувати весь навчальний час для виконання за­вдань і не займатися сторонніми справами та розмовами, не заважа­ти працювати іншим учням, не ходити по майстерні без діла.

10.  Бережно ставитись до інструментів, матеріалів, раціо­нально використовувати електроенергію.

11.   Працювати сумлінно, своєчасно і якісно виконувати дору­чену роботу.

12.  Працювати-лише добре налагодженим,, правильно загос­треним та справним інструментом.

13.  Якщо необхідно звернутись до вчителя, то слід "підняти руку. Якщо вчитель звертається до учнів, то всі учні повинні припи­нити роботу і уважно вислухати його.

14.  Забороняється виносити з  майстерні інструменти,  ма­теріали, наочні посібники без дозволу вчителя.

15.  Тримати своє робоче місце в чистоті та порядку, своєчасно прибирати виробничі відходи. Працювати охайно, не поспішаючи, суворо дотримуватись правил техніки безпеки, протипожежної без­пеки, виробничої санітарії.

16.  Під час роботи дотримуватись чистоти і порядку. Залиш­ки паперу, ниток, тканини складати у спеціально призначену для цього коробку. Слідкувати за тим, щоб на робочому місці не було сто­ронніх предметів. Своєчасно прибирати інструменти і приладдя, які більше не потрібні для роботи.

17.  Під час інструктажу і виконання завдань бути уважним і зосередженим.

18. Швейні машинки передавати один одному підготовленими до роботи.

19.  Під час перерви виходити з майстерні, щоб провітрити приміщення.

20.  У випадку одержання травми та при виявленні несправ­ностей у швейній машинці, електропрасці — негайно повідомити про це вчителя.

21.  Обов'язки чергових по майстерні учні повинні виконувати сумлінно і добросовісно.

 22.  Виходити з майстерні можна тільки після дзвінка та з доз­волу вчителя.                                                           

 

  

Інструкція № 10

з безпеки життєдіяльності під час роботи на швейній машинці

з електроприводом

I. Загальні положення

1.1. До роботи на швейній машинці з електроприводом допус­каються учні, які пройшли медичний огляд, відповідне навчання, отримали інструктаж на робочому місці, оволоділи безпечними при­йомами і навичками праці та засвоїли вимоги даної інструкції.

1.2. Робоче місце необхідно організовувати згідно з вимогами НОП, щоб виключити будь-яку можливість одержання травми уч­нями.

1.3. Виконувати необхідно тільки доручену роботу.

II. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Одягніть спецодяг (халат чи фартух, зав'яжіть волосся ко­синкою чи стрічкою).

2.2. Приготуйте своє робоче місце, приберіть усі сторонні пред­мети, які можуть заважати в процесі роботи.

2.3. Перевірте справність швейної машинки з електроприво­дом (справність вилки, з'єднувальних шнурів, ножної педалі, елек­тричного приводу швейної машинки); при виявленні несправностей повідомте про це вчителя. Працювати на несправній швейній ма­шинці з електроприводом забороняється.

2.4. Необхідно перевірити наявність і справність захисного заземлення у швейній машинці з електроприводом, захисного ого­родження електродвигуна, кнопкового пускача, наявність лапки з запобіжниками, які оберігають пальці від про

Вхід на сайт


Пошук

Наша адреса:

вул. Шкільна, 17,
с. Дерев'яна,
Обухівський район,
Київська область,
08724, Україна,
телефон: (04572) 3-64-22
Е-mail: dersko@ukr.net
Шукати на мапі
Лінки
Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти Київської ОДА

КНЗ КОР КОІПОПК

Український центр оцінювання якості освіти України


Лепетун. Для тих, хто хоче вдосконалювати українську мову

Правовий портал для освітян

Управління освіти Обухова

Управління освіти м.Обухова

Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Підгірцівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Дерев`янська ЗОШ І-ІІ cт.
Дерев`янська ЗОШ І-ІІ ст.
Офіційний сайт Обухова
Офіційний сайт Обухова
Обухівська РДА
Обухівська РДА
Офіційний сайт Українки
Офіційний сайт Українки

Освіта в Україні і за кордоном
Освіта в Україні і за кордоном
Філологічний експрес
Філологічний експрес
Освітній портал
Освітній портал
Євро освіта
ЄвроОсвіта

Календар
«  Червень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів

Дерев`янська ЗОШ І-ІІ ступенів © 2020