Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Творчий Проект: Музей кімнатних рослин

 

Сторожик Валентина  Іванівна

вчитель біології та хімії                     

Творчий проект

                                    Музей кімнатних рослин

“ Квітучий дивосвіт”

 

 Мета:

- Ознайомити та розширити кругозір учнів з різноманітності кімнатних рослин, значення їх  в озелененні та благоустрою класних кімнат та інших приміщень;

-  Формувати в учнів екологічну культуру.

- Покращити внутрішнє озеленення школи.

- Розвивати вміння орієнтуватися в фітодизайні та правильно підбирати  кімнатні рослини  фітодизайну різних приміщень.

З м і с т роботи:

I. Створення дослідницьких груп на чолі з керівниками

1. Дослідницька група географів

2. Дослідницька група систематиків

3. Дослідницька група екологогів

4.  Дослідницька група фізіологів

5. Дослідницька група  флоротерапевтів

6. Дослідницька група фітотерапевтів

7. Дослідницька група хіміків

8. Дослідницька група астрологів

9. Дослідницька група етнологів

II. Опис проекту

II.Очікувані результати

Завдання:

1.Створити  відділи та колекції кімнатних рослин, забезпечити збагачення їх видового складу.

2.Створити та реалізувати міні проект по озелененню шкільного приміщення.

3.Дослідити  історію виникнення кімнатних рослин

4. Вивчити вплив кімнатних рослин на організм людини.

5. Активізувати  пізнавальну, творчу та просвітницьку діяльність учнів.

Напрямки роботи

- Зібрати матеріали про історію  виникнення кімнатних рослин.

- Створити  дослідницькі групи і обрати кураторів.

- Провести дослідницьку роботу груп.

- Організувати роботу прес-центру.

- Аналізувати та систематизувати колекції кімнатних рослин

- Створити природничий  музей  кімнатних рослин   “Квітучийдивосвіт”

- Організувати акцію "Подаруй школі  кімнатну рослину“

- Створити колекції рослин у класних кімнатах

Відділи музею

1. Декоративно – листяні рослини.

2.Декоративно – квітучі  рослини.

3. Папороті.

4. Кактуси і сукуленти.

5. Драценові

7. Плодові рослини.

8. Куточок “Зелена Аптека”

9. Куточок “Аромотерапії”

10. Куточок   “Ліани та виткі рослини ”

Дослідницька група географів

Історія кімнатного квітництва йде корінням в глибоку старовину.

людині завжди хотілося мати поруч із собою красиві рослини, що прикрашають його будинок.

Поняття "кімнатна рослина" існує з моменту, коли вони здогадалися кинути насіння не на полі, а в горщик із землею.

 Храми стародавньої Еллади прикрашали вазони з рослинами.

Відкриття нових земель принесло слідом за собою і відкриття нових декоративних рослин. І ці рослини мали нагоду завітати і до нашої школи.

Завдання: Зробити  дослідження  географії рослин нашого музею.

Дослідницька група систематиків

Систематика – розділ біології, присвячений опису, позначенню і класифікації по групах всіх існуючих і вимерлих організмів, установленню родинних зв’язків між окремими видами і групами видів.

Основні задачі систематики – визначення за допомогою порівняння індивідуальних і специфічних особливостей шкірного виду і над видових таксонів, з’ясування їх приватних і загальних властивостей.

Систематична категорія – група організмів, об’єднана визначеним ступенем споріднення, загальними рисами будівлі і функціональних особливостей.

Основними систематичними категоріями є: вид, рід, сімейство, порядок, клас, тип і царство.

Завдання: Систематизувати  всі рослини нашого музею, оформити  систематичні картки рослин.

Дослідницька група екологів

Згідно досліджувань вчених кімнатні рослини зменшують концентрацію шкідливих речовин у повітрі, яке ми вдихаємо. Електромагнітне випромінювання, бактерії і задушливе повітря в кімнатах не додають здоров’я нам, ні нашій шкірі. У повітрі закритих приміщень з різних причин накопичуються токсичні речовини: їх виділяють оздоблювальні матеріали, миючі засоби, водопровідна вода та й повітря що потрапляє з вулиці, далеко не завжди буває чистим і безпечним.

У процесі своєї життєдіяльності рослин здійснюють детоксикацію шкідливих речовин різними способами. Одні речовини зв’язують цитоплазмою клітин кімнатних рослин, завдяки чому стають неактивними. Інші піддаються перетворенню у рослинах і стають не токсичними. В результаті вони включаються в метаболізм клітин рослин для потреб кімнатної рослини.

 Завдання: Учням   зайнятися  пошуком інформації в підручниках,  в інтернеті, інших джерелах. І  зробити висновки, про те, як кімнатні рослини потрібно розташувати за гармонією і здоров'язберігаючим аспектом.

Дослідити  шкідливий вплив кімнатних рослин на здоров'я учнів (запах, ефірні масла).

Дослідницька група фізіологів

В принципі в поливі кімнатних рослин немає нічого складного та тяжкого, але квіти по – різному проявляють свою потребу у воді. Часом саме від кількості води і частоти поливу буде залежати термін життя кімнатних рослин.

 Основне правило: гарно промочити субстрат в глибину і не давати застоюватись воді.

В залежності від температурного режиму,кімнатні рослини вимагають теплі або прохолодні приміщення. В помірно теплих приміщеннях, а саме в класних кімнатах, температура коливається в межах + 18 - +20 С.

Завдання: визначити вплив вологи та температури повітря на розвиток кімнатних рослин; визначити рослин, які є тіневитривалими та світлолюбивими. Здійснювати догляд за рослинами.

Способи пересадки:

В залежності від кількості заміненої землі пересадку розділяють на декілька видів:

- повна при якій відбувається заміна всієї землі, а коріння очищаються від старої;

- неповна при якій частину старої землі залишають на коріннях старої рослини;

- часткова при якій замінюється лише верхній шар землі.

 На дно горщика обов’язково потрібно покласти керамзит або черепки для дренажу. У новий горщик на шар землі поміщають таким чином, щоб коренева шийка перебувала трохи нижче країв горщика. У проміжки засипається новий субстрат. Землю навколо кома потрібно ущільнювати, підсипаючи ще, поки вона не досягне основи стебла.

Дослідницька група  флоротерапевтів

Хвороби кімнатних рослин, спричинені порушенням температурного режиму

1.Листя звиваються, темніють і обпадають – занадто низька температура;

2.Квіти швидко в’януть – занадто тепле повітря;

3.Витягнуті стебла і листки при гарному освітленні взимку або на весні – занадто тепле повітря;

4.Листя швидко жовтіє і обпадає – раптовий різкий стрибок температури;

 Завдання: Виявити хвороби кімнатних рослин за певними характеристиками. Встановити причини  захворювання кімнатних рослин.

  Дослідницькій групі організувати кілька демонстрацій щодо правил догляду за кімнатними рослинами.

Дослідницька група хіміків

Завдання: Робота полягає в кількості і якості дослідження. Як і кожна сільська школа за браком реактивів ми змушені виконати найпростіші досліди. Наприклад, які будуть наслідки якщо рослині внести надлишкову кількість того чи іншого добрива.

    Наважку робити за інструкцією та користуватися правилами внесення добрив. Ось деякі з них:

- Краще підживлювати рослини частіше, але слабким розчином.

- Не можна підживлювати ослаблені, недавно пересаджені і ще не укорінені рослини, та рослини, які перебувають у стані спокою.

- Підживлення дає ефект при доброму освітленні і нормальній температурі.

- Перед підживленням земля повинна бути вологою.

- Потрібно слідкувати, щоб розчини, виготовлені для підживлення, не потрапляли на листки і стебло рослини.

-  Підживлювати рослини краще увечері або у хмарні дні.

Правила виконання наважок та приготування розчинів

Для підживлення краще використовувати добрива тривалої дії або добрива контролюючої дії. Їх випускають у гранулах, таблетках, кульках або в мішечках, які необхідно помістити в горщик. Такі добрива підживлюють рослини протягом кількох місяців, а деякі з них починають вивільняти поживні речовини лише тоді, коли земля нагріється до відповідної температури, що забезпечить активний ріст.

Гранули можна змішати із сумішшю землі перед тим, як насипати її в горщик. Добрива у вигляді паличок, кульок чи таблеток можна втиснути в землю чи в невеликі заглибини навколо рослини, яка уже посаджена.

Основні добрива

Деревний попіл – 0, 1%

Пташиний послід – 1/15

Борна кислота (Н3 ВО3) - 0,03-0,05%

Сірчанокислий цинк (ZnSO4) - 0,03 -0,05%

    Марганцевокислий калій (КМnO4) - 0,06-0,1%

Мідний купорос (CuSO4) - 0,02-0,05%

Молібденово-кислий амоній - (NH4)2 МоО4 - 0,06-0,1%.

Дослідницька група астрологів

 Квітковий гороскоп - один з найбільш ранніх збірок про самоусвідомленні людини в цьому житті - адже зірки далеко, а рослини - ось вони, зовсім поруч! Дерева, квіти та трави не могли не привернути увагу допитливих умів. Вивчалися не тільки цілющі властивості рослин, але і їх вплив на долю людини. На відміну від астрології, де все за нас вирішене зіркамикімнатні квіти за гороскопом дають можливість самостійно, якщо не вибирати долю, то хоча б зробити спробу це зробити. Багато хто вірить, що, використовуючи силу квітки, можна захистити себе від неприємностей. Квіткові гороскопи володіють ще однією перевагою - квіти приносять естетичну насолоду. 

Завдання: Створити проекти “Квіти  -  астрологи “ ( астрологічний     календар).

Дослідницька група етнологів

Нинi незаперечною є думка, що квiти – це частка iсторiї люду. Пiдтвердження цьому – бiблiя, у якiй згадується близько 150 видiв рослин, з якими пов’язується сотворення свiту, дiї первiсних людей, служителiв господнiх та iншi iсторичнi подiї у жанрi оповiдань, поезiї, пiсень, легенд. У нашу добу навiть важко перерахувати тi рослини, яким народ сплiтав пiсенний олiмп поваги i любовi.

Адже рослини стали невичерпною криницею пiсенностi люду свiтової спiльноти. Скiльки їх, отих мовчазних лягло на лiнiйки музичного ключа та струни музичних iнструментiв. А ще бiльша кiлькiсть їх навiяна легендами. Це стосується одинаково як про царицю флори дикої природи, так i тих, що лелiють люди у культурi (пшениця, жито, льон, маки, вишня, черешня, яблуня, калина, горобина, терен, малина i iн.). А скiльки про  кімнатних рослин легенд мовлено.

По крупинках збирав народ вiнок пам’ятi, використовуючи рослинне рiзноманiття аби передати у спадок молодому пiдросту людського роду. Так воно було, є i буде. Iнакше без минулого даремно себе втiшати щасливим майбуттям. Iнакше наступить духовний вакуум, який нiкому не пiдвладно буде заповнити, традицiй i надiй, якi притаманнi були нашим попередникам. Загубимо окрасу довкiлля i затьмаримо власне життя пустотою. Цього допустити аж нiяк не можна, бо це дорога в нiкуди. Хитання мiж добром i злом нiкого не врятує i навiть марнi сподiвання на надiю.

Завдання: Зібрати легенди про кімнатні квіти.

Дослідницька група  фітотерапевтів

Цілющу дію на людський організм надають не тільки ефірні олії, але й забарвлення рослин. Всім відомо що так званні холодні кольори заспокоюють, а теплі, навпаки, бадьорять. Тому перевалювання в приміщеннях квітів з фіолетовим, блакитним, зеленим або синім забарвленням буде розслаблювати, а, наприклад, з червоним – збуджувати і активізувати. Якщо людина часто працює біля комп’ютера перевага віддається рослинам з жовтими квітами, які здатні знизити втому очей.

Багато залежить від того який колір мають листя рослин. Наприклад, звичайно зелені або пурпурно – зелені – заспокоюють, світло – зелені – розслаблюють, в той час, як рослини із листям строкатого забарвлення – збуджують і підвищують працездатність.

На людську психіку впливають не тільки ефірні олії та забарвлення квітів і листя кімнатних рослин, але ї їх крона. В залежності від її форми рослини можуть бадьорити або заспокоювати.

Фітонциди можуть одночасно насичувати повітря корисними сполуками і вбивати бактерії і мікроби. У приміщені, де ростуть алое, драцена – люди рідше хворіють, менше втомлюються і активно працюють. Позитивно впливають на стан організму і негативно заряджені іони. У кімнаті , насиченій аерофонами, дихається майже так само легко і здорово як в горах. Результат тривалого перебування в такому приміщенні очевидний: у людей активізуються обмінні процеси, підвищується імунітет, зникають аритмія і підвищена збудливість.

 Завдання:  Зробити  опис фітотерапевтичних  властивостей рослин музею за  даною схемою.

Очікування результатів:

1. Знання основних видів кімнатних рослин та їх значення для людини

2. Удосконалення  створення композицій з кімнатних рослин.

3. Збагачення видового складу рослин та створення музею кімнатних рослин та колекцій.

4. Поява нових обов’язків та відповідальність за проведення даних робіт (вологе прибирання, підживлення..)

5.Вміння підбирати квіти для приміщень (  класних кімнат,  комп’ютерних кімнат, офісів,  спальних кімнат)

6. Вміння оформляти проекти.

     7. Відчуття гармонії в очікуванні наступних перем

Категорія: Мої статті | Додав: Direktor (30.03.2016)
Переглядів: 555 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar